Paranna digitaalisten palvelujen laatua – saavutettavuus on asiakaspalvelua
Saavutettavuusdirektiivin tavoitteena on varmistaa, että kaikki käyttäjät voivat käyttää julkisia verkko- ja mobiilipalveluja riippumatta henkilökohtaisista toimintarajoitteistaan (esim. näkö, kuulo, motoriset taidot).
Euroopan unionin direktiivi ja sitä seurannut laki digipalveluiden tarjoamisesta tuli voimaan ja koskee mm. julkisen sektorin verkkopalveluiden saavutettavuutta. Lain mukaan julkisten verkkosivujen ja mobiilipalvelujen on oltava saavutettavia. Saavutettavuus koskee tietyiltä osin myös kolmatta sektoria sekä yksityistä sektoria.
Laki vaatii saavutettavuutta monessa tapauksessa, mutta haluammeko palvella asiakkaita tasavertaisesti?
Mitä saavutettavuus tarkoittaa web-sivuilla?
Mitä uusi saavutettavuusdirektiivi ja digilaki muuttaa?
Mitä lainsäädäntö määrää käytännössä ja ketä se koskee?
Miksi se koskisi kolmatta sektoria?
Mikä on saavutettavuuden merkitys yrityksen asiakaspalvelulle?
Miten voit käytännössä parantaa digitaalisten palveluiden laatua?
EU-jäsenvaltioissa lainsäädäntöä sovelletaan myös esimerkiksi sähköyhtiöihin, liikenne- ja postipalveluihin, pankkeihin ja vakuutusyhtiöihin. Kolmannella, yhteiskunnallisella sektorilla (mm. yhdistykset, osuuskunnat ja säätiöt) digisisältöjen on oltava saavutettavia silloin kun tulorahoituksesta yli 50 % tulee julkiselta puolelta.
Kenelle
Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka osallistuvat organisaation viestintään, web-sivustojen suunnitteluun ja sisällöntuotantoon. Johdolle ja esimiehille, sisällöntuottajille ja IT-henkilöstölle.
Koulutus alkaa
Päivä(t)
:
H(s)
:
Minuutti(a)
:
Second(s)
Jarkko Koivuniemi
Tieto- ja teknologia-asiantuntija Jarkko Koivuniemi on kouluttanut, sparrannut ja konsultoinut yrityksiä ja organisaatioita yli 20 vuotta eri aiheista eri tulokulmilla. Tällä hetkellä fokus on tiedonhallinnassa, liiketoiminnan kehittämisessä ja teknologiassa.
Tutustu koulutukseen tarkemmin sen omalla verkkosivulla
Muut viimeisimmät koulutukset
Excel-perjantai – eniten kysytyt 2022 (1/2 pv) 08.04.2022
Edellinen kerta oli loppuunmyyty - ilmoittaudu heti! Käytä yksi aamu näihin Excel-tietoiskuihin ja säästät seuraavan vuoden aikana vähintään 40 tuntia työaikaa! Tämä webinaarikokonaisuus klo 9-12 sisältää neljä tietoiskua Excelistä!Jokainen Excel-tietoisku kestää...
Kone- ja laitetoimitussopimukset (1/2 pv) 21.04.2022
Vältä nyt ongelmatilanteet koneiden ja laitteiden kotimaan ja ulkomaan kaupassa Suomalaisilla yrityksillä on usein puutteita sopimuksissa. Suuriakin kone- ja laitetoimituksia toimitetaan puutteellisilla sopimuksilla, ja vastuukysymyksiä ei aina ymmärretä. Erityisesti...
Teams-kokouksen kikat ja konstit (90 min) 25.04.2022
Järjestä onnistuneita kokouksia Teamsilla! – Osaatko aktivoida osallistujia ja hyödyntää jaettuja tiedostoja?– Osaatko huomioida organisaation ulkopuolisten käyttäjien rajoitukset?– Osaatko hyödyntää pienryhmiä (breakout rooms)? Teams-kokouksen kikat ja konstit on...
Palaute lähijohtajan työkaluna – juristin vinkit (2,5 h) 06.04.2022
Käytä palautetta myös työoikeudellisena välineenä Kuinka yhdistät monipuolisen ja modernin palautteen hyödyntämisen oikeudellisesti kestäviin ja vastuullisiin menettelyihin?Miten kannattaa toimia, jos palautteen antajalla joskus on johtamisoppien vastaiset ilkeät...
One to one -keskustelut – valmentavan johtamisen tehokas työkalu (1/2 pv) 17.03.2022
Minustako huippuleaderi? Valmentajana saat vietyä helpommin hankkeita ja uusia ideoita läpi, tehostat organisaation toimintaa ja pääset tavoitteisiin. Tässä koulutuksessa ajankohtaisina teemoina ovat mm.– Miten valmennan tiimini huippusuoritukseen?– Miten saan heidät...