Paranna digitaalisten palvelujen laatua – saavutettavuus on asiakaspalvelua
Saavutettavuusdirektiivin tavoitteena on varmistaa, että kaikki käyttäjät voivat käyttää julkisia verkko- ja mobiilipalveluja riippumatta henkilökohtaisista toimintarajoitteistaan (esim. näkö, kuulo, motoriset taidot).
Euroopan unionin direktiivi ja sitä seurannut laki digipalveluiden tarjoamisesta tuli voimaan ja koskee mm. julkisen sektorin verkkopalveluiden saavutettavuutta. Lain mukaan julkisten verkkosivujen ja mobiilipalvelujen on oltava saavutettavia. Saavutettavuus koskee tietyiltä osin myös kolmatta sektoria sekä yksityistä sektoria.
Laki vaatii saavutettavuutta monessa tapauksessa, mutta haluammeko palvella asiakkaita tasavertaisesti?
Mitä saavutettavuus tarkoittaa web-sivuilla?
Mitä uusi saavutettavuusdirektiivi ja digilaki muuttaa?
Mitä lainsäädäntö määrää käytännössä ja ketä se koskee?
Miksi se koskisi kolmatta sektoria?
Mikä on saavutettavuuden merkitys yrityksen asiakaspalvelulle?
Miten voit käytännössä parantaa digitaalisten palveluiden laatua?
EU-jäsenvaltioissa lainsäädäntöä sovelletaan myös esimerkiksi sähköyhtiöihin, liikenne- ja postipalveluihin, pankkeihin ja vakuutusyhtiöihin. Kolmannella, yhteiskunnallisella sektorilla (mm. yhdistykset, osuuskunnat ja säätiöt) digisisältöjen on oltava saavutettavia silloin kun tulorahoituksesta yli 50 % tulee julkiselta puolelta.
Kenelle
Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka osallistuvat organisaation viestintään, web-sivustojen suunnitteluun ja sisällöntuotantoon. Johdolle ja esimiehille, sisällöntuottajille ja IT-henkilöstölle.
Koulutus alkaa
Päivä(t)
:
H(s)
:
Minuutti(a)
:
Second(s)
Jarkko Koivuniemi
Tieto- ja teknologia-asiantuntija Jarkko Koivuniemi on kouluttanut, sparrannut ja konsultoinut yrityksiä ja organisaatioita yli 20 vuotta eri aiheista eri tulokulmilla. Tällä hetkellä fokus on tiedonhallinnassa, liiketoiminnan kehittämisessä ja teknologiassa.
Tutustu koulutukseen tarkemmin sen omalla verkkosivulla
Muut viimeisimmät koulutukset
Johtamisen aika – haluatko saada enemmän aikaan? (1/2 pv) 07.04.2022
Asiakkuuksien johtamisen askeleet – miten asiakkuudet otetaan haltuun! Asiakkuuksien johtaminen on strateginen tapa johtaa yrityksen asiakaspääomaa. Jatkuvassa muutoksessa olevassa markkinassa menestymisen nopein keino on kaivautua sinne mistä kaikki lähtee;...
Näin teet suuret kaupat Teamsin avulla (90 min) 10.05.2022
Edellinen koulutus TÄYNNÄ! Kouluttajana Mika D. Rubanovitsch, Suomen johtava myyntivalmentaja Ole moderni huippumyyjä! Myynnin uusi aikakausi – keinot ja taktiikat. Nyt on aika pysähtyä myynnin perusasioiden äärelle.Tunnistatko sinä työnkuvastasi tilanteet, joissa...
Rehtiä rekrytointia – juristin vinkit onnistuneisiin henkilövalintoihin (90 min) 31.03.2022 klo 13:00 – 14:30
Palkkaa oikein ja vastuullisesti. Työtehtävät, työntekijän kyvyt ja muut ominaisuudet, palkka, koeaika, määräaika, tasa-arvo, julkisuus, salassapito, yksityisyys… Mitä kaikkea oikeudellisesti huomioitavaa ja velvoittavaakin rekrytointeihin liittyy? Entä missä ja...
Pahan mielen sairauslomat – mikä neuvoksi? (90 min) 05.04.2022 klo 13:00 – 14:30
Miten vähentää pahan mielen sairauslomia? Opi ennakoimaan ja reagoimaan! Sairauslomaa esimerkiksi työpaikalla käydyn tiukan keskustelun jälkeen? Kuinka toimia, kun työntekijä ei ole työhaluinen – ja pyrkii kaikin keinoin “saikuttamaan”? Kenelle Webinaari on suunnattu...
Leanin perusteet tuotannon työnjohdolle 06.04.2022 klo 10:00 – 11:30
Paranna kilpailukykyä lyhentämällä läpimenoaikaa ja sujuvoittamalla materiaalivirtausta ”Miksi joka paikka on materiaalia täynnä ja aikaa palaa monenlaisiin ongelmiin?” Leanin perusteet tuotannon työnjohdolle -webinaarikoulutus sisältää seuraavat teemat:– Lean...