Paranna digitaalisten palvelujen laatua – saavutettavuus on asiakaspalvelua
Saavutettavuusdirektiivin tavoitteena on varmistaa, että kaikki käyttäjät voivat käyttää julkisia verkko- ja mobiilipalveluja riippumatta henkilökohtaisista toimintarajoitteistaan (esim. näkö, kuulo, motoriset taidot).
Euroopan unionin direktiivi ja sitä seurannut laki digipalveluiden tarjoamisesta tuli voimaan ja koskee mm. julkisen sektorin verkkopalveluiden saavutettavuutta. Lain mukaan julkisten verkkosivujen ja mobiilipalvelujen on oltava saavutettavia. Saavutettavuus koskee tietyiltä osin myös kolmatta sektoria sekä yksityistä sektoria.
Laki vaatii saavutettavuutta monessa tapauksessa, mutta haluammeko palvella asiakkaita tasavertaisesti?
Mitä saavutettavuus tarkoittaa web-sivuilla?
Mitä uusi saavutettavuusdirektiivi ja digilaki muuttaa?
Mitä lainsäädäntö määrää käytännössä ja ketä se koskee?
Miksi se koskisi kolmatta sektoria?
Mikä on saavutettavuuden merkitys yrityksen asiakaspalvelulle?
Miten voit käytännössä parantaa digitaalisten palveluiden laatua?
EU-jäsenvaltioissa lainsäädäntöä sovelletaan myös esimerkiksi sähköyhtiöihin, liikenne- ja postipalveluihin, pankkeihin ja vakuutusyhtiöihin. Kolmannella, yhteiskunnallisella sektorilla (mm. yhdistykset, osuuskunnat ja säätiöt) digisisältöjen on oltava saavutettavia silloin kun tulorahoituksesta yli 50 % tulee julkiselta puolelta.
Kenelle
Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka osallistuvat organisaation viestintään, web-sivustojen suunnitteluun ja sisällöntuotantoon. Johdolle ja esimiehille, sisällöntuottajille ja IT-henkilöstölle.
Koulutus alkaa
Päivä(t)
:
H(s)
:
Minuutti(a)
:
Second(s)

Jarkko Koivuniemi
Tieto- ja teknologia-asiantuntija Jarkko Koivuniemi on kouluttanut, sparrannut ja konsultoinut yrityksiä ja organisaatioita yli 20 vuotta eri aiheista eri tulokulmilla. Tällä hetkellä fokus on tiedonhallinnassa, liiketoiminnan kehittämisessä ja teknologiassa.
Tutustu koulutukseen tarkemmin sen omalla verkkosivulla
Muut viimeisimmät koulutukset
Henkisen kuormituksen vähentäminen työyhteisössä (90 min) 06.04.2022 klo 13:00 – 14:30
Lisää tekemisen meininkiä ja kannustavaa ilmapiiriä! Entä jos työpäiväsi päätteeksi olisivatkin päällimmäisinä aikaansaamisen ja hallinnan tunteet?Tämä on mahdollista, kun työyhteisössäsi sitoudutaan vähentämään työn henkistä kuormaa läpi koko organisaation....
Adoben alkeet: Photoshop, Illustrator ja InDesign (90 min) 07.04.2022 klo 13:00 – 14:30
Suositun webinaarikoulutuksen uusinta! Hyvien kuvien löytäminen ja tekeminen markkinointikäyttöön voi olla haastavaa, mutta mainostoimiston käyttäminen yksinkertaisen kuvan tekemiseen taas liian arvokasta. Webinaarissa päivittäisessä työssä eteen tulevien tilanteiden...
Varoitus työelämässä (90 min) 26.04.2022 klo 13:00 – 14:30
Varoituksen merkitys työntekijälle, työnantajalle ja koko työyhteisölle Työntekijän varoittaminen on yleensä epämiellyttävä tehtävä – ja varoituksen saaminen tuntuu vielä kurjemmalta. Silti toisinaan, jos lievemmät ja lempeämmät keinot eivät tepsi, varoitus kannattaa...
Vastuullinen työkäyttäytyminen (90 min) 28.04.2022 klo 10:00 – 11:30
Kuinka yksintyöskentelystä tulee myös toisistaan huolehtivaa joukkuepeliä Lisää kyvykkyyttä vaikealta tuntuvaan yhteistyön parantamisen työpaikalla. Ja siihen, että todella ymmärrät, miten tärkeitä ihmisten ajatukset ovat. Tuntuuko sinusta? Pahoittiko työpaikalla taas...
Ylläpidä yhteisöllisyyttä ja vahvista sitoutumista etätyössä (90 min) 03.05.2022 klo 10:00 – 11:30
Hyvät käytännöt me-hengen säilymiseen Yhteisöllisyys on noussut tärkeäksi teemaksi osana etä- ja hybridityötä viimeisen puolentoista vuoden aikana. Monessa organisaatiossa on havahduttu siihen, että yhteishenki on alkanut heikentyä eivätkä työntekijät enää sitoudu...